03 Pro Markéta Cukrová
Mezzosopranistka Markéta Cukrová je ojedinělým úkazem na české scéně vokální hudby. Pro neobyčejnou všestrannost a cit pro styl je vyhledávanou interpretkou hudby od středověku po 20. století. Dlouhodobé úspěchy v interpretaci „staré“ hudby jí vynesly spolupráci s renomovanými tuzemskými i zahraničními soubory a orchestry (La Risonanza, Mala Punica, Les Muffatti, Collegium Marianum, Ensemble Tourbillon, Collegium Vocale Gent, Collegium 1704, Musica Florea, Ensemble Inégal, Czech Ensemble Baroque, Wroclawská filharmonie, {OH} Orkiestra Historyczna, Göttingen Festival Orchestra), s nimiž se podílela na víc než dvaceti nahrávkách.
Zájmu evropské odborné veřejnosti se těší snímek 8 italských árií J.D.Zelenky s Ensemble Tourbillon a Stabat Mater J.J. Ryby s orchestrem L’armonia terrena, která obdržela ocenění Diapason D’Or 2017. V letošním roce vychází CD s Moravskými dvojzpěvy Antonína Dvořáka za doprovodu skladatelova vlastního klavíru.
Byla dramaturgem úspěšného festivalu Baroko 2015 v regionech Západočeského kraje, součásti projektu Plzeň 2015 Evropské hlavní město kultury.
Vedle rozsáhlé koncertní činnosti se Markéta věnuje i divadelní práci. Za roli Dardana v Handelově opeře Amadigi di Gaula na Handelfestspiele v německém Göttingenu si vysloužila nadšené kritiky a pozvání festivalu k samostatnému recitálu. Následovala hostování na scénách Národních divadel v Košicích (Handel/Alcina), Brně (Martinů/Hry o Marii, Purcell/Dido a Aeneas, Saariaho/Láska na dálku, Rossini/ Hrabě Ory), Praze (Monteverdi/Orfeo, Handel/Rinaldo, Martinů/Julietta) a Ostravě (Britten/Zneuctění Lukrécie, Gluck/Iphigénie v Aulidě). V uplynulých letech byla dvakrát nominována do úzkého výběru ankety Opery plus o nejlepšího operního pěvce sezóny. V roce 2018 byla nominována na Cenu Thálie za roli Poutníka v inscenaci opery Láska na dálku a cenu Jantar pro umělce Moravskoslezského kraje za roli Biancy v inscenaci Zneuctění Lukrécie.